Çocuklarda Alerjik Konjonktivit

Çocuklarda Alerjik Konjonktivit

Göz küremizi ve göz kapaklarımızın iç yüzeyini kaplayan konjuktiva adı verilen doku dış etkenlerle sürekli temas halindedir. Gözün alerjenlerle teması da bu alanda olur ve gelişen enflamasyona bağlı alerjik konuktivit hastalığı oluşur. Dünya genelinde en yaygın alerjik durumlardan biridir.  Diğer alerjik hastalıklarla birlikteliği sıktır, bunların başında alerjik rinit gelir.

Alerjik konjuktivit belirtileri nelerdir?

En önemli belirtisi gözlerde kaşıntıdır. Gözlerde sulanma, kızarıklık, yanma hissi ve göz önünde veya göz kapakları içinde ödem (kemozis) diğer belirtileridir. Eğer gözün daha alt katmanı kornea tutulur ise ışıktan rahatsız olma hissi (fotofobi) başlar. Bu şikayetler yıl boyu veya mevsimsel olabilir. Polenler, ev tozu akarı, hayvan tüyleri, küf mantarı ve bazı kimyasal kokular belirtilere neden olur

Tanı

Hastadan alınan detaylı öykü ve fizik muayene ile tanı koyulabilir. Hastanın belirtilerinin ağırlığına göre hastalığın şiddeti belirlenir. Duyarlı olunan alerjenin belirlenmesi amacıyla da alerji testleri yapılmalıdır.  . Deri prik testi uygulanabilir veya kanda alerjenlere ait spesifik IgE düzeylerine bakılabilir.

Tedavi

Alerjenlerden kaçınma ve alerjik enflamasyonunun baskılanması amaçlanır. Alerjenlerin gözden uzaklaştırılması amacıyla suni gözyaşı damlaları kullanılabilir. Ilık kompres uygulanabilir. Bunlar hastalarda geçici bir rahatlama sağlayacaktır.

Alerjik konjuktivit tedavisinde hem sadece göz üzerine uygulanan damlalar (topikal) hem de sistemik ilaçlar kullanılabilir. Bu ilaçlar antihistaminikler, steroidler, mast hücre stabilizatörleri, siklosporin A ve takrolimustur. Tedaviler mutlaka hekim kontrolünde uygulanmalıdır. Özellikle steroid içeren göz damlaları uzun dönem kullanıldıklarında katarakt ve göz tansiyon artışına neden olabilirler.

Alerji aşı tedavisi (immunoterapi) de bu hastalara uygulanabilir.